Witam serdecznie! Informację o moim wykształceniu, a więc uzasadnienie mojego świadczenia „usług edukacyjnych w zakresie kultury i sztuki w tym malarstwa” można znaleźć najszybciej na podstronie kwalifikacje, natomiast dane dotyczące mojej działalności gospodarczej można przeczytać na przykład na podstronie oferta.
W tak niszowej branży jaką są sztuki plastyczne, nie trzeba się bardzo dobrze orientować, żeby robić spore wrażenie na swoich znajomych. Wystarczy chwilka czasu, żeby dało się coś i o sztuce ciekawie powiedzieć przy kawie. Tak naprawdę wystarczy na wiele okazji tyle co w tym słowniku. Nawet, żeby zaskoczyć prawie każdego przewodnika w prawie każdym mieście czy muzeum. Pomoże też osobom zainteresowanym bardziej poważnie tym, żeby swobodniej poruszać się po terminologii związanej z plastyką. Serdecznie zachęcam do przeglądnięcia tego krótkiego słownika o malarstwie, a potem do powrotów.
Gwasze, ale tylko niektóre, to doskonała lokata kapitału; dlatego, że nie technika wykonania obrazu tworzy jego wartość.
litery słownikapowrót na stronę startową witryny
— technika malarska wodoroztwarzalna, która tym różni się od akwareli, że światło na obrazie uzyskuje się przed dodanie do farb bieli, a nie tylko i wyłącznie przez pozyskaną przez zastosowanie przeźroczystości biel papieru, na którym wykonane jest malowidło. Gwasze charakteryzują się specyficznym pastelowym kolorytem. Bierze się on właśnie z dodatku bieli do farb. Gwasz nadaje się do malowania precyzyjnego.
litery słownikapowrót na stronę startową witryny
W sumie, cały Wyjątkowo Zwięzły Słownik Terminów Plastycznych aktualnie zawiera 107 zwięźle wyjaśnionych pojęć plastycznych.
„Gatunek i walor tego «emaliowego» błękitu jest zupełnie inny w obrazach trecenta, inny quatrocenta — jest to różnica pomiędzy średniowiecznym renesansowym poczuciem roli barwy, różnica pomiędzy dwiema estetykami barwnymi. U Bellinich, Botticellego, Carpaccia kolor niebieski pojawia się w zupełnie innej roli; występuje jako kolor atmosferyczny, przejrzysty i bardzo lekki (...). Różnicę tę można określić terminami Katza jako różnicę pomiędzy Flächenfarbe a Raumfarbe. W obrazach quattrocenta błękit nie rzuca się jako główny akcent nieba w obrazach przedstawiających sceny na wolnym powietrzu. Ale jest rozcieńczony, modulowany, jaśnieje ku horyzontowi zgodnie z obserwacją natury” (M. Rzepińska, Historia koloru, Warszawa 2009, s. 191).
litery słownikapowrót na stronę startową witryny
Podana tu literatura przedmiotu dotyczy całego słownika.