Witam serdecznie! Informację o moim wykształceniu, a więc uzasadnienie mojego świadczenia „usług edukacyjnych w zakresie kultury i sztuki w tym malarstwa” można znaleźć najszybciej na podstronie kwalifikacje, natomiast dane dotyczące mojej działalności gospodarczej można przeczytać na przykład na podstronie oferta.

Wyjątkowo Zwięzły Słownik Terminów Plastycznych dot. Malarstwa (litera f)

W tak niszowej branży jaką są sztuki plastyczne, nie trzeba się bardzo dobrze orientować, żeby robić spore wrażenie na swoich znajomych. Wystarczy chwilka czasu, żeby dało się coś i o sztuce ciekawie zagadać. Tak naprawdę wystarczy na wiele okazji tyle co w tym słowniku, np. żeby zaskoczyć prawie każdego przewodnika w prawie każdym mieście czy muzeum. Pomoże też osobom zainteresowanym bardziej poważnie tym, żeby swobodniej poruszać się po terminologii związanej z plastyką. Serdecznie zachęcam do przeglądnięcia tego krótkiego słownika o malarstwie.

RK

Krótka i żartobliwa prezentacja wyjaśnionych w słowniku pojęć na literę f:

Fowizm, to nie formizm. Fowizm zrobiony za pomocą frottagu musiałby być pejzażem z fakturą kory drzew wydobytą ciemnoróżową lub czerwoną kredką zamiast oczywistej gęstej farby. Formistom frottage pasuje.

W sumie cały Wyjątkowo Zwięzły Słownik Terminów Plastycznych zawiera 107 zwięźle wyjaśnionych pojęć plastycznych.

Jeśli chcesz przeczytać całość, przejdź do płatności: 5 zł – (dostęp bezterminowy).

Fakt, że malarstwo zajęło się zmysłowo-racjonalną rekonstrukcją rzeczywistości, znajduje swoją paralelę w teorii sztuki obracającej się wokół pojęcia imitatio naturae. Jest to formuła tak ogólna, że mieści w sobie wiele sposobów rozumienia owej natury. Pozostawia też ona szeroki margines dla jej interpretacji barwnej. Strona kolorystyczna malarstwa uległa ogromnym zmianom na przestrzeni trzech wieków: XV, XVI i XVII, podczas gdy nadal trwało niezmienne przekonanie, iż zadaniem sztuki jest wierne odbicie natury. Nie tylko dobór barw, sposób ich użycia, stosunek do światła i cienia, kształtowanie farby w każdym z tych okresów ulegało zmianom, ale obserwujemy też proces indywidualizacji szkół narodowych (włoska, flamandzka, hiszpańska, holenderska), a wreszcie — poszczególnych wielkich jednostek twórczych. Renesans rozpoczął proces indywidualizacji w twórczości, lecz teoria sztuki fakt ten uświadomiła sobie z dużym opóźnieniem i nawet nie zawsze odnosiła się do niego pozytywnie. W mniemaniu niektórych klasyków XVII w. styl indywidualny był przeszkodą na drodze do doskonałej imitacji natury”.

Rzepińska M., Historia koloru, Warszawa 2009, s. 177

odnośnik obrazkowy do certyfikatu Rzetelna Firma

Bibliografia:

(podana tu literatura przedmiotu dotyczy całego słownika)