Witam serdecznie! Informację o moim wykształceniu, a więc uzasadnienie mojego świadczenia „usług edukacyjnych w zakresie kultury i sztuki w tym malarstwa” można znaleźć najszybciej na podstronie kwalifikacje, natomiast dane dotyczące mojej działalności gospodarczej można przeczytać na przykład na podstronie oferta.

Wyjątkowo Zwięzły Słownik Terminów Plastycznych dot. Malarstwa (litera a)

W tak niszowej branży jaką są sztuki plastyczne, nie trzeba się bardzo dobrze orientować, żeby robić spore wrażenie na swoich znajomych. Wystarczy chwilka czasu, żeby dało się coś i o sztuce ciekawie zagadać. Tak naprawdę wystarczy na wiele okazji tyle co w tym słowniku, np. żeby zaskoczyć prawie każdego przewodnika w prawie każdym mieście czy muzeum. Pomoże też osobom zainteresowanym bardziej poważnie tym, żeby swobodniej poruszać się po terminologii związanej z plastyką. Serdecznie zachęcam do przeglądnięcia tego krótkiego słownika o malarstwie.

RK

Krótka i żartobliwa prezentacja wyjaśnionych w słowniku pojęć na literę a:

Czy obraz w typie akademickim może być malowany alla prima, czy raczej al secco? A może lepiej, żeby mając za temat apoteozę okazał się arrasem, którego silną wartością oczywiście musi być błękit, najlepiej azuryt, ale czy tak mocny jak atrybut? A co zrobić w sytuacji, gdy malujemy obraz w typie acheiropita? Można wtedy wziąć akryl czy akwarelę?

W sumie cały Wyjątkowo Zwięzły Słownik Terminów Plastycznych zawiera 107 zwięźle wyjaśnionych pojęć plastycznych.

Jeśli chcesz przeczytać całość, przejdź do płatności: 5 zł – (dostęp bezterminowy).

Ale barwa malowideł pompejańskich nie świeci, nie ma lśniącej, tłustej głębi tonu, nie ma «wewnętrznego światła» farby. Jest jakby zawsze przełamana bielą, czy to w barwach jaśniejszych, czy ciemniejszych. Posiada charakterystyczną wapienną matowość powierzchni fresku rozpraszającej światło. I nie jest to w tym wypadku sprawa zmian wynikłych z upływu czasu, «zblaknięcia», lecz sprawa techniki. Barwy lazurowe, świetliste, nie mogą być używane wprost na wilgotnej zaprawie tynku, a wedle ostatnich badań technika malowideł pompejańskich była mieszana, lecz podstawą był fresk”.

Rzepińska M., Historia koloru, Warszawa 2009, s. 107-108

odnośnik obrazkowy do certyfikatu Rzetelna Firma

Bibliografia:

(podana tu literatura przedmiotu dotyczy całego słownika)